Afslanken - overgewicht

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor afslanken - overgewicht

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: afslanken - overgewicht

04-09-2024 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht

constipatie maagpijn linksboven vertraagde maagfunctie hoofdpijn gebied van rode huid

Al 4 jaar bezig met GLI. Nu ernstige Apneu waardoor CPAP en Saxenda gekregen. Pijn boven in de maag, niet kunnen poepen 3 dagen en heel veel lucht opboeren en dagelijks hoofdpijn. In 1 maand 3,2 kg afgevallen. 4x per week sporten en erg weinig kunnen eten, door vooral maagpijn, vol gevoel en geen trek. Rammelende maag, unheimisch gefuhl. Ik weet nog niet of het alleen door[lees meer...] saxenda komt of mede door de luchtinblaas van het cpap apparaat. Wil nog niet gelijk opgeven, maar bijwerkingen zijn niet mis!

30-08-2024 | Vrouw | 45

maagzuur moeilijke stoelgang

Als hartpatiënt moet Iik op mijn gewicht/BMI lette,n, maar door de premenopauze vecht ik tegen de kilo´s. In september 2022 ben ik met Rybelsus begonnen en was ik na 13 maanden 9 kilo kwijt. Doordat er een tekort was voor diabetisch patiënten (uiteraard alle respect voor!), moest ik ermee stoppen en kwam ik in 3-4 maanden tijd 6 tot 7 kg terug bij, zonder wijziging in eet[lees meer...]patroon en lichaamsbeweging. Na volledige en uitgebreide lichaam- /gezondheidscheck terugopgestart met Rybelsus. Na 4 maanden inname nog steeds geen effect qua gewichtsverlies , maar wel redelijk stabiel ( + 1kg - 1kg) en in tegenstelling tot minder tot geen drang naar suikers, heb ik nu meer dan ooit drang naar suikers (cola, fanta, snoepgoed, snacks, ijsjes..). Ook het hongergevoel, dat voorheen extreem achterwege bleef, is nu wel duidelijk merkbaar. Hoewel de aankoop van Rybelsus legaal (voorschrift arts) en via officieel verkooppunt (apotheek) verloopt, heb ik de indruk dat de farmareus van dit product placebo´s verkoopt of dat de kwaliteit van dit product op z´n minst gehalveerd is t.o.v. een jaar geleden. Het gevecht tegen de kilo´s is zo frustrerend en zeker voor risicopatiënten in de pre-menopauze die alle mogelijke diëten en behandelingen geprobeerd hebben, zonder resultaat. Frustrerend en deprimerend..

27-08-2024 | Man | 74
Afslanken - overgewicht
Heeft totaal geen invloed gehad op eetlust. Geen gewicht verloren wel 1 kg bijgekomen

27-08-2024 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht

lucht in darmen maagpijn voor misselijkheid/braken constipatie

21-08-2024 | Vrouw | 40

vermoeidheid hoofdpijn

Hoofdpijn en vermoeidheid gelijk dit is de 2de dag

20-08-2024 | Vrouw | 38

maagzuur diarree

Ik zit nu in m'n 5e opbouw week, afgelopen zondag de laatste keer verhoogd naar 3.0mg Sinds de eerste week heb ik al minder trek, zit sneller vol en blijf ook langer voldaan waardoor ik minder eet. Dus dat werkt goed! De bijwerkingen zijn helaas wel aanwezig: maagzuur, oprispingen, opgeblazen gevoel. Dit komt en gaat, dus is niet constant aanwezig. Gelukkig niet misseli[lees meer...]jk of braken. Wel diarree. Hierbij kan ik wel zeggen dat ik al ruim 5 kilo kwijt ben, dus daar ben ik blij mee. Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die ook met lagere dosis verder gaan? Dus ipv 3.0mg dat je bijvoorbeeld 1.8mg spuit.

19-08-2024 | Vrouw | 60

acute hoofdpijn

Ik heb eigenlijk vraag, hoe lang duurt het voordat je iets aan je eetlust merkt na zetten injectie

15-08-2024 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht

acute hoofdpijn herhaaldelijk overgeven wazig in het hoofd misselijkheid

Door rugpijn moeite met veel wandelen (bewegen) Afvallen lukte niet meer door alleen op eten te letten, mede door leeftijd. Dus Saxenda gaan gebruiken onder begeleiding. Zondag begonnen met de laagste dosis. Elke dag hoofdpijn, niet lekker, geen trek (dus kleine beetjes gegeten). De 3e dag wakker geworden met knallende hoofdpijn, vervolgens spugen. Dat was mij teveel, dus [lees meer...]gestopt. /////RED mijn medicijn.nl: wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. Wij geven geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd.////

13-08-2024 | Vrouw | 37

spanningshoofdpijn slaapgebrek vermoeidheid

Aangeraden door mijn huisdokter omdat ik moeilijk gewicht verlies door een verstoorde hormoonhuishouding. De voordelen: Minder honger en geen neiging meer naar zoet/zout. Fantastisch voor een suikersverslaafde zoals mij. Je bent snel verzadigd en jouw porties worden kleiner. Ik hanteerde voor het eerst in mijn leven een gezondere levensstijl. Ik was trouwens nooit misseli[lees meer...]jk, geen constipatie of moeten overgeven. Nadelen: Helaas maar 4 kilo verloren op 2 maanden tijd. Vind ik persoonlijk veel te weinig. Eerste weken afkickverschijnselen, verschrikkelijk moe en weinig energie. Maar ging gelukkig over. Als migraine patiente, had ik helaas elke dag hoofdpijn, migraine en slapeloosheid, waardoor ik niet kon gaan sporten, zodat het afvallen sneller ging. Deze bijwerkingen gingen maar niet over.Het is het niet waard. Heb afgezien en kon nog amper functioneren. Heb 4 pennen gebruikt aan dosis 1,2mg. Ik ben blijven volhouden, omdat ik er 300 euro voor had betaald. Migraine patienten moeten ver wegblijven van dit spul!

12-08-2024 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht

misselijkheid boeren maagzuur verlies van eetlust verlies van smaak slokdarmproblemen

reden; moet echt gewicht af en ondertussen diabetes 2. van 3 naar 7 naar 14mg gegaan. Bij 3 mg 2 weken diarree gehad. bij 14 mg flink wat klachten. Mijn maag en slokdarm brandend gevoel. Alsof er zuur opkomt. Heel veel misselijk, al neemt dat nu wat af. Geen trek in eten, als je eet; misselijk en geen smaak. Je eet maar het smaakt je niet. Denk dat ik 400-500 cal per d[lees meer...]ag zit, zo weinig eet ik. Ook heel veel boeren, ook op lege maag. Moet nog gewogen worden maar heb niet het idee dat ik bv 5 kg kwijt ben. Betekent dat als ik stop met dit middel en je weer gewoon 1500 (gezonde) kcal eet, je als een speer aankomt?! Dit is maand 3, ik weet het nog niet wat ik ervan moet vinden. Bijwerkingen vond ik zo erg om er mee te stoppen, maar het neemt nu wat af. Maar ik moet er natuurlijk wel vanaf vallen, anders is dit voor niets.

10-08-2024 | Vrouw | 84

jeuk

gebruik Saxenda nu 6 weken en ben 6 kilo afgevallen, maar de bijwerking van allemaal rode vlekken en jeuk op mijn buik is minder fijn.

07-08-2024 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht

hoofdpijn vermoeidheid mist in hoofd

Na twee maanden probeemloos resp. 0,25 en 0,5 mg te hebben gebruikt, krijg ik na toedienen van de 1 mg ernstige hoofdpijn die 2 dagen aanhoudt en daarna afneemt. Tevens heb ik een hoofd vol watten/mist in het hoofd en ben ik moe. Het afvallen gaat goed en ik heb verder geen maag-/darmklachten die je vaak hoort bij het nemen van Ozempic.

31-07-2024 | Vrouw | 56
Afslanken - overgewicht
De eerste 3 weken ; fantastisch n eindelijk gevoeld hoe het is voldoende te hebben gegeten. Daarna, niets meer. Ben nu 12 weken verder. Eet gemiddeld 1200 kcal per dag. Onder begeleiding van huisarts en diëtist. Het helpt niet voor mij. In totaal 6 kg afgevallen maar zou die ook zonder de injecties zijn kwijtgeraakt. Daarom gaat de behandeling nu gestaakt worden op medi[lees meer...]sche grond😪

29-07-2024 | Vrouw | 32

droge mond

Ik ben mysimba al 2 maanden aan het nemen. Er werd gezegd de eerste week 1 innemen in de ochtend, week 2 1 ochtend en 1 in de avond , en zo opbouwen…. De eerste dagen / week had ik enkel vooral last van een hele droge mond. Dit was de 2de week zo goed als weg. Vanaf ik die 2de ‘‘s avonds innam had ik last van een heel onrustig gevoel en niet kunnen slapen, gevoel van zat z[lees meer...]ijn in mijn hoofd… dus ben terug naar 1 gegaan en dan na 2 weken ‘‘s avonds een halfje genomen… Momenteel nog geen kilo eraf. Zou je er pas mee afvallen van zodra je er 2 of meer per dag neemt ?

27-07-2024 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Dit medicijn heeft mijn leven veranderd. Naast mijn hoge BMI dat is ontstaan door onder anderen het niet onder controle kunnen houden van mijn zicht naar verdovende middelen val ik niet alleen af maar is ook mijn zucht naar alcohol en alle bijbehorende gevolgen als sneeuw voor de zon verdwenen. Mijn jarenlange strijd met eet buien (nav) middelen misbruik is in 1 klap opgel[lees meer...]ost. Ik was bang voor bijwerkingen maar die zijn er amper. Dit middel geeft mij mijn leven terug en mijn vrijheid waarin alles in balans is en ik weer de controle heb over mijn denkwijze, gewicht en gezondheid. Ik heb een maagballon gehad en ben daarmee 15 kilo afgevallen… zodra deze eruit was kwam ik 11 kilo aan omdat de oorzaak van mijn probleem, namelijk de zucht naar eten en middelengebruik nog altijd aanwezig was, niet was opgelost. Ik heb voor de eerste keer in 15 jaar alles onder controle. Ik ben echt zo gelukkig.

26-07-2024 | Vrouw | 52

moeilijke stoelgang misselijkheid

Nu een week opgestart. 1kg minder sinds vorige zaterdag . Weinig bijwerkingen gehad. Deze morgen wel terug 0.5kg bij gekomen. Enig idee hoe dat zou komen? Hopelijk is er meer resultaat volgende week

24-07-2024 | Vrouw | 50

darm/maag van streek

Beste, Ik neem Ozempic nu 1 jaar Sinds ik begonnen ben met 1mg heb ik soms last van boertjes laten met geur van rotte eieren. Blijkbaar ook zwavelgeur. 2 x moeten ervan overgeven. Ik vroeg mij af of dit van Ozempic komt of gewoon een bacteriële infectie. Zijn er nog mensen met dit soort klachten? Grt

13-07-2024 | Man | 60

dronken voelen

Dronken telkens na inname

10-07-2024 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht

wazig in het hoofd acute diarree maagpijn voor misselijkheid/braken

Ik heb ozempic 0.25, ik ben er zo beroerd van. Heb t 3 maanden geprobeerd. Helaas niet voor mij weggelegd

07-07-2024 | Vrouw | 41

hoofdpijn energieverlies misselijkheid

De 2e dag na de 1e prik, misselijk, overgeven, futloos, hoofdpijn. Dit nam na enkele dagen af. Na de 2e prik geen nare bijwerkingen ervaren. Heb veel minder honger, smaak in sommige producten is veranderd. Lust geen koffie meer bijvoorbeeld. Zit na een voorgerecht vol ipv 3 gangen menu. Ben nu 3 kilo kwijt. Gebruik 0.25 en dit blijf ik voorlopig ook zo doen.

28-06-2024 | Man | 64

misselijkheid

Ik ben in december 2023 begonnen met Saxenda. Overgewicht en wilde zo’n tien kilo afvallen. Cholesterol was te hoog. Leverwaarden ook veel te hoog (Gamma GT 81) door alcoholgebruik. In het begin lichte misselijkheid en wat obstipatie. De eerste kilo’s vlogen er af en ik voelde al snel eaten effect overgewicht had op mijn conditie . Ik voelde mij beter en fitter. Alco[lees meer...]holgebruik is hetzelfde gebleven en toch tot nu juni 7,5 kilo afgevallen. Het is nu stabiel en ik val niet meer af. Ik heb nog een doos met vijf pennen en twijfel die nog te gaan gebruiken. Vorige week bij mijn huisarts geweest en vroeg om een bloedonderzoek. De uitslag vandaag in mijn app en kon mijn ogen niet geloven! De levereaarden waren ver onder de norm ondanks dat het alcoholgebruk gelijk is gebleven. Mijn Gamma GF zelfs op 31. Ook de cholesterolwaarden zijn bijna in orde. Nu komt het moment natuurlijk om op een natuurlijke wijze het gewicht onder controle te houden. We zullen zien.

26-06-2024 | Man | 49

maagpijn voor misselijkheid/braken misselijkheid

In het begin heel wat bijwerkingen gekend. Misselijkheid, braken, koude koorts . De fout dat ik maakte was dat ik dit niet tijdens mijn maaltijd inslikte en ook geen 1,5l water dronk. Sedert dat ik dat wel doe zijn alle bijwerkingen weg Ondertussen op 1 maand 7 kilo kwijt

25-06-2024 | Vrouw | 53
Precies hetzelfde. Met 2.4 rode schijven. Nu op 3 nog steeds. Verder goed

22-06-2024 | Man | 60
Afslanken - overgewicht
Ging 5 weken geleden naar de huisarts. BMI bijna 28 en last van hoge bloeddruk. Wilde Wegovy krijgen, de arts schreef semaglitude voor en groot was de verbazing dat ik een pen Ozempic kreeg. Omdat ik wist wat er bij mij mankeerde, teveel suiker, gaf ik geen zin om een jaar naar een gedragscursus te gaan. Dus kosten voor eigen rekening. Bijwerkingen heb ik niet ervaren, beh[lees meer...]alve dan dat ik enorme buikpijn krijg als ik teveel eet de uren ervoor. Ik ben begonnen met 0,25 elke week. De derde en vierde week 0,50 en nu zit ik op 0,75. Ik begon op 86,3 kilo op 12 mei en vanochtend, 22 juni, zat ik op 80,8. Niet alleen dankzij Ozempic, ik kon best nog wel chips en chocolade op, maar ik vind dat ik dat niet kan maken. Ja, lullig dat ik Ozempic krijg in plaats van Wegovy, scheelt wel veel in de beurs, dik 300 tegen dik 100 euro, maar enerzijds besloot de apotheek daartoe en anderzijds blijkt er momenteel geen schaarste te zijn, ik kreeg de pennen steeds een dag na bestelling. Nog een kilo of 2, dan zit mijn BMI onder de 25 en dan ga ik afbouwen. Vind het middel toch wel een beetje eng.

20-06-2024 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht

acute hoofdpijn bittere smaak droge mond

Na vele pogingen om meer dan een paar kilo af te vallen en onder de 80 kilo te komen, eerst meer dan een jaar GLI gevolgd. Met moeite mysimba gekregen. Eerste kilo's vlogen er af. Maar je krijgt het niet voor niets. Ik heb veel last van bijwerkingen. Vooral de constante hoofdpijn is zeer vervelend. Ik lust geen koffie meer en heb ook geen glas wijn meer gedronken. Op zich [lees meer...]natuurlijk prima. Ik weeg nu na 5 maanden 76 kilo. In totaal ben ik nu 10 kilo afgevallen. Het gaat nu wel moeizamer merk ik maar ik hou vol. Ik snap wel dat er mensen zijn die er mee stoppen. Maar ik vermoed dat andere afslankmiddelen ook minder leuke bijwerkingen hebben. Je moet het er voor over hebben.

14-06-2024 | Vrouw | 53

misselijkheid hoofdpijn

Ik ben nu al op een maand met mysimba. Ik blijf misselijk de hele dag. Ik overweeg om te stoppen. Ik val er wel vanaf. Drink geen koffie meer (niet lekker vanwege deze pillen) en eet een stuk minder. Kortom het werkt goed alleen ik behoud de misselijkheid. Daardoor voel ik me zeer ellendig en kom moeilijk op gang.

07-06-2024 | Vrouw | 43
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 1 week 3 mg en misschien is het nog te kort, maar ik ervaar bijna geen bijwerkingen Heel af en toe een beetje misselijk en dat is het Het effect op verzadigingsgevoel is tot nu toe goed!! Rybelsus doet wat het moet doen Ik ben wel nuchter als ik ze inneem met 2 kleine slokjes en wacht ook echt een half uur voor ik ontbijt

02-06-2024 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht

bittere smaak misselijkheid braken na hoesten

De zin ik Koffie is geheel verdwenen. Vaak een gevoel van misselijkheid. Kan honger hebben en na 3 happen gevoel van misselijkheid. Geen trek meer. Het is precies of warm eten of een maaltijd met saus de misselijkheid opwekt.

30-05-2024 | Man | 47

vermoeidheid constipatie

Begonnen met OZEMPIC op advies van de dokter. Door overgewicht een te hoge suiker, een te hoge cholesterol, een te hoge bloeddruk, slechte nierwaardes en leververvetting. Nu 7 maanden verder van 112 naar 92 kilo gegaan en alle waardes zijn top. Zonder OZEMPIC en de begeleiding van de arts was dit nooit gelukt ik ben heel blij met dit medicijn.

25-05-2024 | Vrouw | 50

duizeligheid misselijkheid trillingen hoofdpijn

ik kom alsmaar bij, maar geraak er niet van af..