Ervaringen met Rybelsus

semaglutide

acute diarree algemene zwakte bittere smaak boeren braken na hoesten buikklachten dronken voelen herhaaldelijk overgeven maagpijn maagzuur misselijkheid moeilijke stoelgang slokdarmproblemen verlies van eetlust verlies van smaak

Metformine (596 meningen)
Ozempic (318 meningen)
Victoza (194 meningen)
Saxenda (137 meningen)
Jardiance (80 meningen)

30-08-2024 | Vrouw | 45

maagzuur moeilijke stoelgang

Als hartpatiënt moet Iik op mijn gewicht/BMI lette,n, maar door de premenopauze vecht ik tegen de kilo´s. In september 2022 ben ik met Rybelsus begonnen en was ik na 13 maanden 9 kilo kwijt. Doordat er een tekort was voor diabetisch patiënten (uiteraard alle respect voor!), moest ik ermee stoppen en kwam ik in 3-4 maanden tijd 6 tot 7 kg terug bij, zonder wijziging in eet[lees meer...]patroon en lichaamsbeweging. Na volledige en uitgebreide lichaam- /gezondheidscheck terugopgestart met Rybelsus. Na 4 maanden inname nog steeds geen effect qua gewichtsverlies , maar wel redelijk stabiel ( + 1kg - 1kg) en in tegenstelling tot minder tot geen drang naar suikers, heb ik nu meer dan ooit drang naar suikers (cola, fanta, snoepgoed, snacks, ijsjes..). Ook het hongergevoel, dat voorheen extreem achterwege bleef, is nu wel duidelijk merkbaar. Hoewel de aankoop van Rybelsus legaal (voorschrift arts) en via officieel verkooppunt (apotheek) verloopt, heb ik de indruk dat de farmareus van dit product placebo´s verkoopt of dat de kwaliteit van dit product op z´n minst gehalveerd is t.o.v. een jaar geleden. Het gevecht tegen de kilo´s is zo frustrerend en zeker voor risicopatiënten in de pre-menopauze die alle mogelijke diëten en behandelingen geprobeerd hebben, zonder resultaat. Frustrerend en deprimerend..

27-08-2024 | Man | 74
semaglutide (14mg)
Afslanken - overgewicht
Heeft totaal geen invloed gehad op eetlust. Geen gewicht verloren wel 1 kg bijgekomen

12-08-2024 | Vrouw | 58
semaglutide (14mg)
Afslanken - overgewicht

misselijkheid boeren maagzuur verlies van eetlust verlies van smaak slokdarmproblemen

reden; moet echt gewicht af en ondertussen diabetes 2. van 3 naar 7 naar 14mg gegaan. Bij 3 mg 2 weken diarree gehad. bij 14 mg flink wat klachten. Mijn maag en slokdarm brandend gevoel. Alsof er zuur opkomt. Heel veel misselijk, al neemt dat nu wat af. Geen trek in eten, als je eet; misselijk en geen smaak. Je eet maar het smaakt je niet. Denk dat ik 400-500 cal per d[lees meer...]ag zit, zo weinig eet ik. Ook heel veel boeren, ook op lege maag. Moet nog gewogen worden maar heb niet het idee dat ik bv 5 kg kwijt ben. Betekent dat als ik stop met dit middel en je weer gewoon 1500 (gezonde) kcal eet, je als een speer aankomt?! Dit is maand 3, ik weet het nog niet wat ik ervan moet vinden. Bijwerkingen vond ik zo erg om er mee te stoppen, maar het neemt nu wat af. Maar ik moet er natuurlijk wel vanaf vallen, anders is dit voor niets.

13-07-2024 | Man | 60

dronken voelen

Dronken telkens na inname

07-06-2024 | Vrouw | 43
semaglutide (3mg)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 1 week 3 mg en misschien is het nog te kort, maar ik ervaar bijna geen bijwerkingen Heel af en toe een beetje misselijk en dat is het Het effect op verzadigingsgevoel is tot nu toe goed!! Rybelsus doet wat het moet doen Ik ben wel nuchter als ik ze inneem met 2 kleine slokjes en wacht ook echt een half uur voor ik ontbijt

02-06-2024 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht

bittere smaak misselijkheid braken na hoesten

De zin ik Koffie is geheel verdwenen. Vaak een gevoel van misselijkheid. Kan honger hebben en na 3 happen gevoel van misselijkheid. Geen trek meer. Het is precies of warm eten of een maaltijd met saus de misselijkheid opwekt.

17-05-2024 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht

algemene zwakte buikklachten acute diarree herhaaldelijk overgeven

Beginnen met 3 mg. Overgestapt naar 7mg. Na 2 weken 7 mg regelmatig diarree en overgeven en voel me heel zwak. Weet niet wat doen. Verder gaan en volhouden of verminderen of stoppen?

Thyrax Duotab (876) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (631) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (606) - Antibiotica - penicillines breedspectrum