Ervaringen met Dimetrum

Dimetrum

19-07-2024 | Vrouw | 39
dienogest (2mg)
Endometriose
Na jaren pijn en veranderen van anticonceptiewijze, werd me dit voorgesteld door de specialist. Het is een vrij nieuw medicijn, speciaal voor endometriose. Het verdunt het slijmvlies waardoor de klachten minderen. Ik ervaar de hevigste pijn tijdens de menstruatie maar ook daarbuiten blijf ik klachten houden. Hevige baarmoederkrampen, zeer pijnlijke stoelgang, lage rugpijn[lees meer...] en pijn in de bovenbenen. En als kers op de taart ook nog hormonale migraine. Ik neem Dimetrum nu bijna 6 maanden. De eerste twee weken bloedde ik 24u/dag en nog enkele weken bleef de pijn aanwezig tot ik van de ene op de andere dag gewoon bijna geen pijn meer had. Je neemt de pil gewoon door en bent verlost van menstruaties wat ik héérlijk vind. Niet alleen om de pijn maar ook omdat ik veel bloed verlies. 4 maanden ben ik quasi pijnvrij geweest, maar helaas is het niet helemaal blijven duren. Sinds een maand ervaar ik opnieuw regelmatig veel pijn ik mijn onderbuik, rug en benen. Wanneer ik stoelgang gemaakt heb wordt de pijn even lichter. Dus er is nog steeds verbetering bv in de zin dat stoelgang maken zelf geen pijn meer doet en de baarmoederkampen wegblijven. Maar het flakkert weer op. Bij mij is er nog geen mri en kijkoperatie gedaan omdat het vermoeden zo sterk is (knobbel ter hoogte darm gevoeld tijdens onderzoek passend bij endo bv) en omdat de specialist meer hoop heeft in de werking van Dimetrum dan invasieve ingrepen en onderzoeken waarvan geweten is dat het maar een tijdelijke oplossing is en niet altijd effect heeft. Volgende maand heb ik een vervolgafspraak om te evalueren. Aangezien ik ook een cyste heb op een eierstok die langzaam groeit en de andere eierstok al een hele poos achter de darm plakt en dus gevonden moet worden. :) Dan zal beslist worden hoe we verder gaan. Maar ik raad Dimetrum wel degelijk aan. Hoewel de pijn niet weg is, maakt het wel een wezenlijk verschil waar andere anticonceptie dat niet voor mekaar kregen. Sterkte, dames.

Thyrax Duotab (876) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (631) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (606) - Antibiotica - penicillines breedspectrum