Ervaringen met medicijnen

Wat is uw ervaring met medicijnen?
Heeft u wel eens bijwerkingen of juist een positieve ervaring met medicijnen?

Goed om te weten

Wij geven geen persoonlijke gegevens (met medicijngebruik) door aan derden. Klik hier voor meer informatie.

Daro hoofdpijnpoeder

25-04-2024 | Vrouw | 52
paracetamol / propyfenazon / coffeine (150/250/50mg)
Hoofdpijn
Voor mij werkt dit middel duidelijk het best van allemaal tegen hoofdpijn. Het is relatief duur, maar ik heb dat er zeker voor over. Ik gebruik het af en toe.. En heb dan aan één zakje voldoende. Het heeft meestal ook snel effect.

Haldol

24-04-2024 | Vrouw | 32
haloperidol (1mg)
Angst
Ik gebruik 1,5 mg per dag en heb geen bijwerkingen. Geen last meer van een constant zenuwachtig gevoel, minder angst, tics zijn enorm verminderd en het is rustiger in mijn hoofd.

Dupixent

24-04-2024 | Man | 42
dupilumab (300mg/2ml)
Astma
Heeft goede werking meer reuk en open neus, alleen spuiten zijn vernieuwd en moet heel hard duwen tot de klick wat meeste keren meer pijn doet dan eerder

Beclometason / Formoterol

24-04-2024 | Vrouw | 54
beclometason / formoterol (100/6ug)
Ademhalingsproblemen
Voor mijn Astma kreeg ik voorheen Foster. Deze werkte beter en langer. Nu begin ik al eerder slijm op te hoesten en te kuchen. Mijn luchtwegen voelen ook minder open.

Creon

pancreatine (22500/25000/1250)
Pancreaskanker

maagpijn Misselijk

Neuroendocriene tumor in dunne darm, lever en altvleesklier

Candesartan

24-04-2024 | Vrouw | 63
candesartan (8mg)

chronische hoest (langer dan 8 weken) met normale thoraxfoto

Al 10 jaar last van veel migraine aanvallen. Laatste jaren, addominale migraine, dwz 3 dagen dag en nacht overgeven. Nu na 3,5 maand candesartan slechts 1 aanval gehad. Ook veel minder hoofdpijn door de maand heen. Helaas enorm last van hoesten dag en nacht. Thorax laten maken, niks op te zien. Moet nu gaan kiezen tussen twee kwaden.

Macrogol en elektrolyten

Macrogol-elektrolyten (13.8)
Obstipatie

Gewichtstoename opgezette buik buikkrampen hoofdpijn

Gebruik bij obstipatie door toedoen van morfine bij gebroken ribben na 5 dagen gebruik constateer ik een gewichttoename van 3 kg zich concentrerend rond het middel, de buik, billen en binnenkanten bovenbenen.. ik eet niet extra, eerder minder omdat ik geen eetlust heb door invloed van de morfine.. men zegt dat dit niet mogelijk is.. ik weet zeker van wel ik weeg normaal [lees meer...]rond de 56 kg en let erg op wat ik eet nu wees de weegschaal een ruime 59 kg aan mijn vraag hoe kan dit..?

Gliclazide

24-04-2024 | Vrouw | 63
gliclazide (80mg)
Diabetes type 2

Eelt voeten hoofdpijn

Het middel doet voorlopig niets. Ban van 30mg naar 60 en nu naar 90 mg gegaan. Hoofdpijn wordt erger. Nog steeds nuchter boven de 10 Bij de eerste keer kreeg ik bulten op mijn benen en ernstig eelt op mijn voeten. Ik had nooit eelt op mijn voeten maar nu is het ernstig en het doet zeer.

Concerta

24-04-2024 | Man | 12
methylfenidaat (54mg)
ADHD

gebrek aan eetlust

Zoon (nu 12) gebruikt dit 3 jaar. Overdag weinig tot geen eetlust naar haalt dit na 17u in. Weinig last van rebound en karakterverandering. Met deze medicatie is hij de leukste versie van zichzelf. Omdat het weinig ondersteund is nu op school gaan we volgende week over op Elvanse...

Sertraline

24-04-2024 | Vrouw | 38
sertraline (25mg)

angst

Ik heb bij de opstart heel veel gelezen op deze en andere websites. Ik was tegen dergelijke medicatie maar ben toch opgestart onder lichte druk van de neuroloog. Nu zijn we 4 maanden verder en heb ik 2 psychiaters gesproken die beiden die medicatie niet opgestart zouden hebben. Ik heb heel veel last gehad van extreme angsten. Nu zijn we 8w verder en begint het te gaan. Ik [lees meer...]voel me weer meer zoals vroeger. Had ik op voorhand geweten dat ik zo lang dergelijke bijwerkingen zou gehad hebben had ik er niet aan begonnen. Nu adviseren de psychiaters om 37,5mg aan te houden omdat afbouwen opnieuw destabilisatie zal geven. Medicatie is goed om te overwegen als therapie niet of niet voldoende werkt. Ik ga nu therapie opstarten en eens ik meer stabiel ben mag ik afbouwen. In mijn geval vond ik dat de neuroloog dit heel snel voorgeschreven heeft terwijl er ook andere opties waren. Eens je gestart bent, niet opgeven, het komt wel weer goed maar kan lang duren (in mijn geval 8w).

Fluconazol

24-04-2024 | Vrouw | 38
fluconazol (150mg)
Vaginale schimmelinfectie
Zondag gelijk bij eerste klachten 150mg Fluconazol ingenomen , branderig/jeukend gevoel, vuurrode binnenkant, Witte, dikke plakkerige afscheiding. Nu is het woensdag en de klachten lijken te verergeren ipv te verminderen. De laatste schimmelinfectie werkte 150 mg ook niet en moest op dag 4 nog een dosis innemen. Morgen toch even een kweekje bij de huisarts laten nemen[lees meer...].

Orgametril

24-04-2024 | Vrouw | 53
lynestrenol (5mg)
Endometriose

gewichtstoename

Ik heb vanaf mijn 18e endometriose. Heb van alles geprobeerd waarvan de laatste 10 jaar Orgametril. Werkte voor mij prima. Enige bijwerking was voor mij gewichtstoename. Nu ik 53 ben, wilde ik stoppen. Zit in de overgang. Mijn huisarts zei dat ik gewoon kon stoppen. Maar vanaf die dag heb ik ernstige slaapproblemen. Dus ben je bewust dat als je stopt en je zit in de overga[lees meer...]ng dat je totaal uit balans bent. Ik ben nu 3 maanden verder en ik slaap nog steeds erg slecht. Orgametril is progesteron. In de overgang verminderd je progesteron. Dus mijn lichaam kreeg een enorme klap. Ga weer met mijn huisarts bespreken of ik toch niet een hele kleine dosis kan doorslikken.

Valsartan

valsartan (40mg)
Hoge bloeddruk

flauwvallen

Zere kuiten en al een paar keer een blackout gehad vooral in de nacht omdat mijn bloeddruk te snel daalde. Vreselijk beroerd dan. Je krijgt dan een hypo. Ik stop met die troep na verschillende opnames in ziekenhuis. Artsen ontkennen trouwens dat het door de Losartan komt

Moviprep

24-04-2024 | Man | 42
macrogol/elektrolyten (1)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Helemaal niet lekker 🤮 hoe krijg een mens zo iets binnen. Met heel veel moeite 2 liter opgedronken en ik hoor enkel mijn darm brubbelen geen toilet geen hulp om naar wc gaan. Wel opgezwollen buik en goesting om te overgeven en duizelig en suf. Slapen lukt zeker niet. Eerste keer en de laatste keer.

Venlafaxine

Escitalopram

23-04-2024 | Vrouw | 52
escitalopram (15mg)
Overspannen/burn-out
Na paniekaanvallen werd er bij mij een burn-out geconstateerd. Eerst een tijdje zonder medicijnen proberen te herstellen met een coach maar dat was niet voldoende en voelde me heel verdrietig, moe, geïrriteerd en heel vaak last van onrustig gevoel. Toen begonnen met 10 mg en na 6 weken verhoogd naar 15 mg en na weer 6 weken kan ik zeggen dat ik me beter voel. Voel me weer[lees meer...] veel rustiger en veel minder verdrietig en kan weer veel meer genieten van de dag. Ben ook weer begonnen met opbouwen van mijn werk. Eerst was ik sceptisch over medicijnen maar ik ben blij dat ik de stap heb gezet om ze wel te nemen. Ik heb nauwelijks last van bijwerkingen, bij het starten van de medicijnen ben ik een beetje misselijk geweest maar dat verdwijnt heel snel.

Budesonide Neusspray

23-04-2024 | Man | 38
budesonide (0,1mg/do)

beangstigende gedachten

Wegens poliepen in de neus gebruikte ik vroeger flixonase, wegens het stoppen van dit medicijn overgestapt op budosenide neussspray (voorheen druppels). Op advies van de KNO arts de dosis naar 2x per dag gezet. Sindsdien (Na het verhogen van de dosis) angstgevoelens en depresieve gedachtes en een opgejaagd gevoel met hartkloppingen. Begrijp ook niet gezien andere reacties [lees meer...]hier dat hier meer aandacht voor is. Onmiddels mee gestopt en KNO arts geinformeerd.

Artelac

23-04-2024 | Vrouw | 73
hypromellose (2,5mg/g)
Droge ogen
Door een staar operatie is het fijn deze oogdruppels te gebruiken.

Rosuvastatine

23-04-2024 | Man | 58
rosuvastatine (10mg)
Hoog cholesterol

energieverlies neerslachtig voelen verminderd libido spier- en gewrichtspijn

Heb alle statines gebruikt met allemaal veel bijwerkingen. De rosuvastatine is de meest effectieve voor mij met relatief minste bijwerkingen. Echter energieverlies is significant hoog evenals spierpijnen en pijnen in corpus. Maarrr…; na ontvangen tip q10 supplement te gebruiken gaat het beter. Klachten worden gedempt, maar verdwijnen niet. Wel verbetering dus.

Saxenda

23-04-2024 | Man | 44
liraglutide (6mg/ml)
Afslanken - overgewicht

misselijkheid

Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar . Ruim 30 kilo afgevallen. Ik merk nu dat het niet meer werkt . Ook weer wat aangekomen . Tijdje gestopt en toen weer begonnen maar het werkt niet meer

Co-Trimoxazol

23-04-2024 | Man | 67
co-trimoxazol (160/800mg)
Urineweginfectie
Ik ben een 67-jarige man en hebt i.v.m. een UIrineweginfectie 10 dagen 2 x daags 960 mg Co-Trimoxazol geslikt. Een meer dan uitstekend middel. Ik was na 4 dagen helemaal van mijn klachten af en wel keurig de (10-daagse) kuur helemaal afgemaakt. Geen enkele bijwerking gekregen, zelfs geen maagpijn/darmklachten. De tabletten kun je op de breuklijn doormidden breken zodat ze[lees meer...] prima, en zonder problemen, in te nemen zijn. Ik kan mij dan ook totaal niet vinden in de "indianenverhalen" dat het een slecht middel is met veel "bijwerkingen". Dat is het nl. totaal niet. Ik kan het een ieder van harte aanbevelen. Het is een topmiddel wat goed en snel werkt en zonder bijwerkingen.

Brintellix

23-04-2024 | Man | 31
vortioxetine (10mg)
Niet tevreden over deze medicatie. Het helpt voor mij niet voor depressie en het helpt ook helemaal niks voor angst en OCD. Ik ben bij escitalopram gebleven en dat bleek de juiste keuze.

Escitalopram

23-04-2024 | Man | 31
escitalopram (20mg)

droge mond verlies van seksuele sensaties

Ondanks de vervelende bijwerkingen bleek dit voor mij het juiste middel te zijn voor : Angst, depressie en OCD.

Metronidazol

23-04-2024 | Vrouw | 24
metronidazol (500mg)
Bacteriële vaginose
Voor BV heb ik na het avondeten 4x 500 mg in een keer genomen. Nergens last van gehad! Top spul. Ze zeggen dat je het beter voor het slapengaan kan nemen, maar ik ben na inname nog paar uur wakker geweest en ook niks gemerkt!